دانلود موسیقی متن بازیکن شماره یک آماده (Ready Player One)

شنبه 28 دی 1398
22:33
امیر

قصد معرفی آلبوم فوق العاده زیبای موسیقی ارکسترا را داریم. پیشنهاد می شود در ادامه با دانلود موسیقی متن بازیکن شماره یک آماده (Ready Player One) اثری از از آهنگساز بزرگ آلن سیلوستری (Alan Silvestri) می باشد با ما همراه باشید. سبک موسیقی این فیلم شبیه به فیلم قدیمی بازگشت به آینده کاری دیگر از همین آهنگساز است که اگر به این نوع موسیقی علاقه مند هستید این آلبوم را به هیچ عنوان از دست ندهید.

دانلود موسیقی متن بازیکن شماره یک آماده (Ready Player One)

معرفی فیلم بازیکن شماره یک آماده

بازیکن شماره یک آماده (Ready Player One) فیلم ماجرایی و علمی تخیلی محصول کشور آمریکا به کارگردانی استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) می باشد. این فیلم بر اساس فیلمنامه ی نوشته شده توسط زک پن (Zak Penn) و ارنست کلاین (Ernest Cline) می باشد. فیلم بر اساس رمان نوشته در سال ۲۰۱۱ اثری از کلاین می باشد.

ستارگانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند تای شرایدن (Tye Sheridan) و اولیویا کوک (Olivia Cooke) و بن مندلسون (Ben Mendelsohn) و تی. جی. میلر (T.J. Miller) و سایمون پگ (Simon Pegg) و مارک رایلنس (Mark Rylance) و … می باشند. داستان فیلم در سال ۲۰۴۵ رخ می دهد زمانی که اکثر بشریت از واقعیت مجازی به نام OASIS استفاده می کنند تا از ویرانی و خرابی دنیای بیرون دور بمانند. یک پسر نوجوان یتیم به نام وید واتس در درون بازی چیزی را کشف می کند که به برنده ی واقعی وعده ی مالکیت نرم افزار OASIS داده می شده است. او با چند نفر دیگر متحد می شوند تا این بازی را به پایان برسانند تا قبل از این که کمپانی با مدیریت Nolan Sorrento ان را تصاحب کند.

پیشنهاد ویژه : دانلود موسیقی متن فیلم کاراگاه پیکاچو (Detective Pikachu)

ادامه معرفی فیلم

فیلم بازیکن شماره یک در تاریخ ۱۱ مارچ ۲۰۱۸ در استین تگراس به نمایش در آمد و اکران سینمایی ان توسط کمپانی برادران وارنر در تاریخ ۲۹ مارچ ۲۰۱۸ در سینماهای ۲D, RealD 3D, IMAX و IMAX 3D انجام شد. فیلم موفق شد در سطح جهان فروش ۵۸۲ میلیون دلاری را تجربه کند و به طور کلی با نظرهای مثبت رو به رو شد. برای جلوه های ویژه و بازی های Sheridan و Rylance و ارجاع هایی که به رسانه های مختلف داشت مورد ستایش قرار گرفت.

اعلام شده بود فیلم تفاوت های قابل توجه ای با کتاب اصلی خود دارد. و بعضی منابع اعلام کردند داستان ان بهبود پیدا کرده است. این فیلم در مراسم های ۹۱st Academy Awards, 24th Critics’ Choice Awards و ۷۲nd British Academy Film Awards در بخش بهترین جلوه های ویژه نامزد دریافت جایزه شد. پیشنهاد می شود موسیقی متن بازیکن شماره یک آماده را از پایین همین مطلب دانلود نمایید.

دانلود موسیقی متن بازیکن شماره یک آماده (Ready Player One)

تولید فیلم Ready Player One

در جون ۲۰۱۰ کمپانی برادران وارنر حق ساخت فیلم را به تهیه کنندگان Dan Farah و Donald De Line سپرد. درست یک سال قبل از انتشار کتاب. از کلاین خواسته شد که فیلمنامه ی ان را بنویسد. و Dan Farah و Donald De Line تهیه کنندگی آن را بر عهده خواهند گرفت. در ادامه Eric Eason فیلمنامه ی کلاین را بازنویسی کرد. و بعد از Zak Penn خواسته شد فیلمنامه ی Cline و Eason را بازنویسی کند.

پیشنهاد ویژه : دانلود موسیقی متن سریال چرنوبیل

در ادامه از کمپانی Village Roadshow Pictures خواسته شد که برای کمک مالی و کمک تولید با کمپانی برادران وارنر همکاری کند. Steven Spielberg برای کارگردانی فیلم قرار داد را امضا کرد. Kristie Macosko Krieger هم در کنار دو تهیه کننده قبلی که اعلام شد به پروژه اضافه شد. فیلم Ready Player One اولین فیلم اکشن فانتزی اسپیلبرگ بعد از فیلم The Adventures of Tintin محصول سال ۲۰۱۱ می باشد.

Cline و Penn در زمان اقتباس رمان اصلاحات زیادی را انجام دادند. بسیاری از سکانس های غیزجذاب حذف شدند. در سال ۲۰۱۶ آهنگساز Moby اعلام کرد او تلاش کرده است اقتباسی از کتاب را به فیلم تبدیل کند اما در همان زمان متوجه شده است اسپیلبرگ در حال انجام این کار است.

دانلود موسیقی متن بازیکن شماره یک آماده (Ready Player One)

تیم بازیگری

بازیگران زنی که برای بازی در نقش Art3mis در نظر گرفته شده بودند Elle Fanning, Olivia Cooke و Lola Kirke بودند. که در سپتامبر ۲۰۱۵ اعلام شد Cooke به عنوان بازیگر نقش اصلی زن انتخاب شده است. در ژانویه ۲۰۱۶ , Ben Mendelsohn به تیم بازیگری اضافه شد. در فبریه ۲۰۱۶ , هنرنمایی Tye Sheridan در نقش اصلی تایید شد. این در حالی است برای بازی در این نقش افراد زیادی صلاحیت انها رد شد.

در مارج ۲۰۱۶ , Simon Pegg به تیم بازیگری اضافه شد. در آپریل ۲۰۱۶ بازیگر برنده اسکار Mark Rylance که با اسپیلبرگ همکاری های متعددی داشته به تیم اضافه شد. در جون ۲۰۱۶ افرادی از جمله T.J. Miller, Hannah John-Kamen و Win Morisaki اضافه شدند و در جولای ۲۰۱۶ , Philip Zhao به تیم اضافه شد. در ادامه Lena Waithe, Ralph Ineson, McKenna Grace و Letitia Wright برای ایفای نقش به تیم بازیگری اضافه شدند.

پیشنهاد ویژه : دانلود موسیقی متن فیلم Hobbs & Shaw

دانلود موسیقی متن بازیکن شماره یک آماده (Ready Player One)

فیلمبرداری

در جولای ۲۰۱۶ کار تولید فیلم اغاز شد.

فیلمنامه نویس زک پن ۱ جولای ۲۰۱۶ در صفحه شخصی تویتر خود اعلام کرد

هفته اول فیلمبرداری فیلم به پایان رسیده است.

در ماه آگوست تا سپنامبر ۲۰۱۶ فیلمبرداری در بیرمنگام, انگلستان در منطقه Jewellery Quarter شهر انجام شد. از این بخش شهر به طور گسترده استفاده شد. از جمله تعقیب و گریز ون که در پایان فیلم انجام می شود. تغییراتی روی فیلم انجام شد که نشان دهد خیابان بلندتر از اندازه واقعی خودش است.

از هاستایل Hatters برای فیلمبرداری داخلی فیلم در سکانس زیرزمین استفاده شد. سکانس انفجاری که در فیلم وجود داشت باعث شد کار و کاسبی های محلی با اورژانس و پلیس تماس بگیرند. در ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۶ فیلمبرداری فیلم به پایان رسید.

برای ساخت جلوه های ویژه فیلم اسپیلبرگ با کمپانی Industrial Light & Magic همکاری داشته است. او با این کمپانی حدودا سه ساعت در سه بار در هفته ملاقات می کرده است. و او اضهار داشته این سخترین فیلم از زمان فیلم Saving Private Ryan است که تا به حال انجام داده.

موسیقی متن فیلم Ready Player One

در تاریخ ۹ جون ۲۰۱۶ , مجله ی ورایتی اعلام کرد که اسپیلبرگ یا همکار همیشگی خود یعنی جان ویلیامز (John Williams) برای آهنگسازی این فیلم همکاری خواهد داشت. که در ماه جولای ۲۰۱۷ اعلام شد جان ویلیامز این پروژه را ترک کرده و به پروژه دیگر اسپیلبرگ یعنی فیلم The Post اضافه شده. که این موضوع باعث شد از آلن سیلوستری برای آهنگسازی فیلم Ready Player One درخواست شود.

دانلود موسیقی متن بازیکن شماره یک آماده (Ready Player One)

در ۳۰ مارچ ۲۰۱۸ آلبوم اورجینال موسیقی متن بازیکن شماره یک آماده در قالب دو سی دی توسط کمپانی WaterTower Music منتشر شد. برنامه ریزی شده بود نسخه vinyl و فیزیکی ان در تابستان منتشر شود. اسپیلبرگ از سیلوستری خواسته بود موسیقی در سبک موسیقی فیلم Back to the Future برای این فیلم خلق کند. آلبوم موزیک این فیلم شامل آهنگ هایی از دهه ۷۰-۸۰ میلادی هم می باشد.

باکس آفیس

فیلم Ready Player One در آمریکا و کانادا موفق به فروش ۱۳۷ میلیون دلاری شد

و بقیه مناطق فروش ۴۴۵٫۷ میلیون دلاری را تجربه کرد

و مجموع فروش خود را در سطح جهان به ۵۸۲٫۹ میلیون دلار رساند.

این درحالی اسن که بودجه ساخت فیلم ۱۷۵ میلیون دلار می باشد

و میزان تبلیغاتی هم که برای فیلم انجام شده حدود ۱۵۰ میلیون دلار بوده است

این به معنی این است که میبایست ۴۴۰ میلیون دلار فروش داشته باشد تا دخل و خرج ان یکی شود.

این فیلم ۱۲امین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۸ می باشد.

واکنش منتقدین

بر اساس وب سایت “Rotten Tomatoes” از ۴۰۵ نقدی که از فیلم انجام شده با ۷۲ درصد نظر مثبت رو به رو شده و امتیاز ۶٫۸۵ از ۱۰ را دریافت کرده. بر اساس وب سایت Metacritic از ۵۴ نقدی که از فیلم انجام شده فیلم با امتیاز ۶۴ از ۱۰۰ رو به رو شده.

دانلود موسیقی متن بازیکن شماره یک آماده (Ready Player One)

نقد اختصاصی آهنگ های فیلم بازیکن شماره یک آماده

موزیک فیلم Ready Player One آلبومی است که تا مدت ها در خاطرم باقی خواهد ماند. و این موضوع باید به شما سرنخی داده باشد که با چه آلبوم زیبایی رو به رو هستید. در ابتدا باید خدمتتان عرض کنم ممکن است کمی جانبدارانه آن را نقد کنم و دلیل آن این است استایل موسیقی ارکسترا دهه ۸۰ , محبوبترین استایل موسیقیایی برای من است. برای مثال موسیقی هایی از جمله Indiana Jones یا Back To The Future .

از آن نوع موسیقی هایی است که به محض این که از سینما بیرون می آیید شروع به زمزمه ان می کنید. از آن نوع موسیقی هایی است که به شدت در خدمت فیلم می باشد. موسیقی که در نمادی ترین سکانس های اکشن پخش می شود. موسیقی متن بازیکن شماره یک آماده قرار است ما را به آن دوران طلایی ببرد. موسیقی این فیلم ان استایل دهه ۸۰ را دارد. اکشن و ماجراجویانه.

The Oasis

آلبوم با قطعه “The Oasis” اغاز می شود.

این قطعه موسیقی غم انگیزی دارد که در ان موسیقی کر حرف اصلی را می زند.

که میشه گفت کمی عجیب و غریب است چون قرار بود دنیای شگفت انگیز Oasis را به نمایش گذارد.

کمی انتخاب عجیبی برای یک فیلم اکشن و ماجرایی بود اما قطعا موسیقی نابی بود.

نمیخوام تک تک ترک ها را بررسی کنم تنها قطعه های برجسته را خدمت شما معرفی می کنم.

در ادامه به ترک “Hello, I’m James Halliday” می رسیم. در ابتدای این ترک شاهد موسیقی نمادین تم دراکولا هستیم. (که نشان دهنده مرگ کاراکتری در فیلم است) که در ادامه ی ان ترک شاهد ورژن نرم تم Ready Player One هستیم. موسیقی واقعا گرما بخشی است و از ان نوع موسیقی ها است که به محض بیرون آمدن از سینما شروع به زمزمه ان می کنید است.

پیشنهاد ویژه : موسیقی متن فیلم روزی روزگاری در هالیوود (Once Upon a Time in Hollywood)

دانلود موسیقی متن بازیکن شماره یک آماده (Ready Player One)

سپس آلبوم موسیقی وارد فاز ماجرایی خود می شود و ترک بعدی که فاکتور زیبایی بدون فیلم را دارد در ترک ششم دیده می شود که Sorrento Makes An Offer نام دارد. در اینجا شاهد موسیقی جالب کاراکتر بد داستان هستیم. اما نمیتواند به اندازه ی ترک اصلی فیلم در خاطره بماند این موضون برای تم کاراکتر بد داستان در هر فیلمی صدق می کند. قطعه ای نسبتا ترسناک است.

قطعه قابل توجه بعدی “Welcome To The Rebellion” نام دارد.

برگشتی فوق العاده زیبا به موسیقی دهه ۸۰ میلادی دارد.

انگار به موسیقی جدیدی از فیلم بازگشت به آینده گوش می دهیم.

یک جورایی از نظر احساسی به ترک Hello, I’m James Halliday شباهت دارد.

Wade’s Broadcast

خب کمی جلوتر می رویم و به ترک “Wade’s Broadcast” می رسیم. که اغاز بخش اکشن آلبوم موسیقی است. این اکشن ادامه دارد تا این که به ترک “This Is Wrong” میرسیم. صحبتی که می کنم درباره ی کل ان ترک ها است. چون که همه ی انها شباهت زیادی به هم دارند و توضیخات یکسانی را هم شامل می شوند. به نظر من بهترین قطعه های اکشن دهه گذشته هستند.

عناصر مختلفی از موسیقی دو فیلم Indiana Jones و Back To The Future در آن دیده می شود. همچنین میتوان موسیقی فیلم گودزیلا در دهه هشتاد هم در ان دیده می شود. بهترین قسمت های این ترک ها متراکم شده و به عنوان ترک Suite در پایان آلبوم قرار گرفته است. که صد البته ان را بهترین ترک آلبوم تبدیل می کند. اولین باری که به آن گوش دادم بدجور شیفته ی آن شدم.

از همان ابتدا به سرعت و به شکلی حماسی که موسیقی تم اصلی را شامل می شود پخش می شود. در بخش های اکشن موسیقی اوج خوبی میگیرد. یکی از بهترین ترک های اکشن است که تا به حال شنیده ام. بهترین راه برای فهمیدن زیبایی این آلبوم این است که همین الان از پایین همین مطلب موسیقی متن بازیکن شماره یک آماده را دانلود نمایید.

پیشنهاد ویژه : دانلود موسیقی انیمیشن شیرشاه (The Lion King)

دانلود موسیقی متن بازیکن شماره یک آماده (Ready Player One)

Main Title

هم اکنون به ترک پایانی این آلبوم میرسیم و آن “Main Title” (احتمالا همین حدس رو زده بودید) تم اصلی برای این, باید بگم موسیقی باشکوهی است. خیلی وقت است روی این استایل موسیقی کار نوشته است و احتمالا هم به همین دلیل است که به این زیبایی به نظر می رسد. این قطعه عناصر مختلفی از آهنگسازان معروف و مختلفی را شامل می شود.

یک جورایی طبیعت موسیقی جان ویلیامز در ان وجود دارد. استایل حماسی و خاطره انگیز قدیمی آلن سیلوستری , حتی نشانه هایی از موسیقی جیمز هورنر در دو و نیم دقیقه موسیقی دیده می شود. به محض این که ترک آغاز می شود شما به استایل ماجرایی و تخیلی دهه ۸۰ میلادی برده می شود.

سخن پایانی

موسیقی متن Ready Player One حماسی و خاطره انگیز است که شامل بهترین قطعه های اکشن چند سال اخیر می باشد. در زمان های مناسب موسیقی آرام و احساسی است و در زمان هایی به اوج قهرمانی خود می رسد. کمی فقدان وجود یک موسیقی تم خوب برای کاراکتر بد داستان دیده می شود. علاوه بر انها چند تم خاطره انگیز دیگر در آلبوم وجود داشت. با این حال این آلبوم یکی از بهترین آلبوم هایی همه ی دوران ها برای من می باشد. در آن شاهد نفس کشیدن ارکسترا نو هستیم که امروزه کمتر شاهد ان هستیم. عاشقش هستم.

پیشنهاد ویژه : حسی خوب با آهنگ های فیلم First Man (نخستین انسان)

دانلود موسیقی متن بازیکن شماره یک آماده (Ready Player One)

اطلاعات تکمیلی در ویکیپدیا

لیست آهنگ های فیلم Ready Player One

۱) – The Oasis – 1:48
۲) – Hello, I’m James Halliday – 2:01
۳) – Why Can’t We Go Backwards?” – ۴:۱۷
۴) – An Orb Meeting – 4:10
۵) – Real World Consequences – 3:30
۶) – Sorrento Makes An Offer – 3:33
۷) – Welcome To The Rebellion – 3:13
۸) – High 5 Assembles – 4:24
۹) – Orb Of Osuvox – 3:44
۱۰) – Sorrento Punked – 3:57
۱۱) – Wade’s Broadcast – 5:50
۱۲) – Arty On The Inside – 2:33
۱۳) – Looking For A Truck – 5:35
۱۴) – She Never Left – 2:41
۱۵) – Last Chance – 3:20
۱۶) – “Get Me Out Of This” – 1:34
۱۷) – Hold On To Something – 5:14
۱۸) – This Is Wrong – 3:48
۱۹) – What Are You? – 3:28
۲۰) – There’s Something I Need To Do – 5:01
۲۱) – Main Title – 2:26
۲۲) – End Credits – 8:03
۸۴:۱۰


موضوعات: موسیقی فیلم,
[ بازدید : 137 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

موسیقی «ابد و یک روز» پیچیده بود/ دلایل یک تاخیر دو ساله

چهارشنبه 6 تير 1397
12:03
امیر

آهنگساز فیلم « ابد و یک روز» به بهانه انتشار آلبوم موسیقی این اثر سینمایی از انگیزه ها و دغدغه های خود برای ساخت موسیقی فیلم برگزیده جشنواره سی و چهارم فیلم فجر سخن گفت.

امید رئیس دانا آهنگساز فیلم سینمایی «ابد و یک روز» به بهانه انتشار آلبوم موسیقی این فیلم در گفتگو با خبرنگار مهر توضیح داد: این آلبوم شامل ۱۱ قطعه است که برخی از آثار در متن فیلم گنجانده نشده بود اما ما تصمیم گرفتیم در آلبومی که پیش روی مخاطب قرار می گیرد، این قطعات نیز منتشر شود. در این آلبوم حسام اینانلو نوازنده کمانچه، علی توکلی نوازنده رباب، محمدرضا پوستی نوازنده عود و فیروزه رئیس دانا به عنوان دستیار گروه اجرایی را تشکیل می دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا با تاخیری دوساله نسبت به انتشار آلبوم فیلم «ابد و یک روز» اقدام کرده است، بیان کرد: این تعلل من بود که آلبوم با تاخیری دوساله نسبت به اکران فیلم منتشر شود کما اینکه اصلا هم قصد نداشتم آلبوم را منتشر کنم اما بعد از بازخورد خوبی که از سوی مخاطبان و کارشناسان گرفتم ترغیب شدم تا کار را در قالب یک آلبوم منتشر کنم.

این آهنگساز سینما تاکید کرد: من اساسا خود را آهنگساز فیلم می دانم و تا آنجایی که مخاطبان من را می شناسند، بنده طی این سال ها عمده تمرکزم را روی حوزه سینما و کار با هنرمندانی چون ابوالفضل جلیلی، رخشان بنی اعتماد، کیانوش عیاری، علیرضا داود نژاد و کارگردان صاحب نام دیگر معطوف کرده ام. بنابراین فکر نمی کنم فعلا تصمیمی برای اجرای تجربه های دیگری در عرصه موسیقی اعم از اجرای کنسرت داشته باشم. البته در این مورد هیچ گاه نمی توان به صورت قطعی جیزی را اعلام کرد چرا که شاید روزی بخواهم برای برخی از آثارم اجرای زنده هم داشته باشم.

رئیس دانا گفت: «ابد و یک روز» یکی از بهترین تجربه های من در عرصه آهنگسازی است که در عین دشوار بودن کار برایم کار بسیار پیچیده ای بود و امروز بسیار خوشحالم که فضای کار به گونه ای بوده تا موسیقی فیلم برای مخاطب نتیجه خوبی داشته است.

«ابد و یک روز» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی سعید روستایی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان محصول سال ۱۳۹۴ است. این فیلم در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر برنده ۹ سیمرغ بلورین در بخش اصلی، ۲ سیمرغ بهترین فیلم و بهترین کارگردانی در بخش نگاه نو و سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شده است. این فیلم روایت خانواده‌ای است که درگیر مشکلات مختلفی همچون اعتیاد، تهی‌دستی، بیکاری و، از همه مهم‌تر، روابط عاطفی میان اعضای خانواده است. به دنبال رهایی از این مشکلات، داستان‌هایی در حین تدارک دیدن مراسم عروسیِ سمیه شکل می‌گیرد که منجر به اتفاقات و تغییراتی در رابطهٔ افراد خانواده می‌شود.

موسیقی متن فیلم سینمایی «ابد و یک روز» ساخته امید رئیسی دانا توسط موسسه «پرده هنر موسیقی» و شرکت «ترانه شرقی» منتشر و روانه بازار موسیقی شده است.

mehrnews
موضوعات: موسیقی فیلم,
[ بازدید : 91 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

مصاحبه با آهنگساز ایرانی «بازی تاج و تخت»

سه شنبه 5 تير 1397
18:46
امیر

اهنگساز ایرانی سریال پرطرفدار و پربیننده "بازی تاج و تخت" می‌گوید پدرش مثل همه پدرهای ایرانی دوست داشته فرزندش دکتر شود ولی او موسیقی را بیشتر از پزشکی دوست داشته است.

آرمین جوادی 43 ساله متولد آلمان است. او مادری آلمانی دارد و پدرش یک پزشک ایرانی است. جوادی آهنگساز همه 8 فصل سریال "بازی تاج و تخت" است که پربیننده‌ترین سریال تاریخ به حساب می‌آید. او همچنین آهنگسازی سریال‌های پربیننده‌ دیگری همچون "فرار از زندان" و "وست‌ورلد" را هم انجام داده است.

مصاحبه با آهنگساز ایرانی

جوادی اخیراً یک تور بین‌المللی موسیقی ارکسترال در کشورهای مختلف برپا کرده و موسیقی فیلم‌هایی که ساخته را همراه با نوازندگان پرشمار ارکسترش اجرا می‌کند. این آهنگساز ایرانی در حاشیه این تور گفت‌وگویی با بی‌بی‌سی انجام داده که بخش‌هایی از آن را در ادامه خواهید خواند.

همه پدرهای آلمانی دوست دارند بچه‌شان دکتر شود، چطور شد پدر شما موافقت کرد یک موزیسین شوید؟

خیلی خوب است که پدرم این‌قدر از من حمایت کرد. من به پزشکی هم علاقه داشتم و دوست هم داشتم که دکتر شوم اما علاقه من به موسیقی کمی بیشتر بود. به این خاطر تصمیم گرفتم موزیسین شوم.

چرا آهنگسازی فیلم را انتخاب کردید؟

همه قطعاتی که می‌ساختم بی‌کلام بودند. من آهنگ می‌سازم، شعر نمی‌نویسم. موسیقی بی‌کلام و ارکسترال همیشه برایم جذاب بوده است. خیلی برایم جذاب است که موسیقی چطور می‌تواند فیلم را جذاب‌تر کند. از بچگی می‌دانستم که می‌خواهم به این سمت بروم.

مصاحبه با آهنگساز ایرانی

برای ساختن موسیقی "بازی تاج و تخت" چطور پیش رفتید؟

اول با کارگردان‌های فیلم در مورد موسیقی صحبت کردم. بعد صحنه‌های فیلم را دیدم و بعد شروع به ساختن کردم. من برای همه نقش‌ها و خانواده‌ها در فیلم موسیقی خاص خودشان را می‌نویسم و برای هر صحنه و تصویر هم موسیقی خودش را می‌سازم.

جوادی پس از تور اجراهایش مشغول ساختن موسیقی فصل نهایی "بازی تاج و تخت" خواهد شد. او در گفت‌وگوی مزبور نمی‌توانست یا نمی‌خواست از موسیقی فصل پایانی "بازی تاج و تخت" نشانه‌هایی بدهد ولی قطعاً موسیقی این فصل نیز مثل موسیقی فصل‌های دیگر سریال جذاب خواهد بود.

قطره
موضوعات: موسیقی فیلم,
[ بازدید : 93 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

آهنگساز فیلم Ant-Man در نسخه دوم نیز هنرنمایی می‌کند

چهارشنبه 30 خرداد 1397
16:20
امیر

کارگردان فیلم مرد مورچه‌ای(پیتون رید) تایید کرد که آهنگ‌ساز قسمت اول این فیلم در قسمت بعدی نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهد. فیلم Ant-Man and the Wasp قرار شده است که در تابستان آینده اکران شود، و از وقتی که مارول شروع به فیلم‌برداری کرده است طرفداران در انتظار خبرهای داغ مربوط به آن هستند. با توجه به اینکه پیتون رید اخیرا پستی مرموز در اینستاگرام خود قرار داد و در کنار آن مارول نیز تایید کرد که فیلم‌برداری در آنتلانتا، تا دو هفته دیگر آغاز می‌شود، دیگر باید منتظر اطلاعات جدید زیادی باشیم که قرار است اعلام شوند. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

اخبار مربوط به بازیگران نیز حاکی از این است که هانا جان کامن به جمع بازیگران می‌پیوندد و در یکی از نقش های اصلی بازی خواهد کرد و T.I. نیز به این جمع باز‌می‌گردد. کارگردان فیلم Ant-Man یعنی پیتون رید و ستارگان اصلی آن همگی در دنباله این فیلم نیز حضور دارند همچنین پیتون رید تایید کرد که یک نفر دیگر هم به این جمع بازمی‌گردد.

پیتون رید بعد از توییت کردن پست مرموزش در اینسناگرام، با انبوهی از سوالات توسط طرفداران فیلم روبه‌رو شد، یکی از آن سوالات در مورد احتمال بازگشت آهنگ‌ساز این فیلم یعنی کریستوف بک بود که بازگشت او توسط پیتون رید به طور قطع در این قسمت تایید شد.

بک به جز آهنگ‌سازی برای فیلم Ant-Man برای آهنگ‌سازی‌هایش در فیلم‌های Frozen، The Hangover و Edge of Tomorrow شناخته شده است. او در چند فیلم ابرقهرمانی نیز در گذشته به این کار مشغول بوده که شامل فیلم Elektra و یک تک ‌آهنگ برای فیلم The Amazing Spider-Man 2 می‌شود. او همچنین قبلا با Joss Whedon (کسی که فیلم The Avengers و Avengers: Age of Ultron را برای MCU کارگردانی کرده است) همکاری کرده است.

بازگشت بک برای طرفداران اصیل فیلم Ant-Man خبر بسیار خوشایندی بود، مادامی که او قول داد که مانند نسخه پیش آهنگ‌سازی رضایت بخشی را انجام خواهد داد. بنظر می‌رسد که صرف نظر از بازیگران جدید، تقریبا همگی بازیگران نسخه اصلی این فیلم در قسمت دوم آن نیز حضور خواهند داشت، که این می‌تواند به معنای وفاداری این فیلم به نسخه اصلی آن باشد و می‌تواند از لحاظ موفقیت از نسخه اصلی نیز پیشی بگیرد. بعد از اینکه بک جایگزین آهنگساز اصلی فیلم (استیون پرایس) شد، هیچ تضمینی نیست که استیون پرایس به عنوان آهنگساز فیلم Ant-Man and the Wasp به این مجموعه نپیوندد، به ویژه از زمانی که پیتون رید مجددا به عنوان کارگردان این فیلم انتخاب شده است. با این همه، مشاهده این تایید‌ها و نیز نوع برخورد پیتون رید با طرفداران این مجموعه و همچنین دانستن اینکه تیم اصلی به قسمت دوم این سری برای ساختن یک فیلم ابرقهرمانانی دیگر نیز بازمیگردند، بسیار دلگرم کننده است.

منبع:Screenrant

گیمفا
موضوعات: موسیقی فیلم,
[ بازدید : 93 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

پایان ساخت موسیقی فیلم سینمایی «عشق و آتش» در اوکراین

شنبه 26 خرداد 1397
11:50
امیر

سرپوش هنری - به گزارش بانی فیلم، ساخت موسیقی فیلم سینمایی «عشق و آتش» جدیدترین ساخته محمد عرب، به تازگی توسط بهزاد عبدی در کشور اوکراین به پایان رسیده و این فیلم پس از انجام مراحل پایانی ویژوآل افکت بزودی آماده نمایش خواهد شد.

ساخت موسیقی این فیلم حدود دو ماه به طول انجامید. محمد عرب چندی پیش با سفر به اوکراین از نزدیک در جریان روند ساخت موسیقی این فیلم توسط بهزاد عبدی قرار گرفت.

براساس پیش بینی ها، سازندگان این فیلم طی یک ماه آینده و با اتمام کامل مراحل فنی برای دریافت پروانه نمایش اقدام خواهند کرد.

صداگذاری و تدوین «عشق آتش» به ترتیب توسط آرش قاسمی و روزبه کلباسی انجام شده است.

حسین یاری، محمدرضا شریفی نیا، هلیا امامی، فاطمه گودرزی، علی صادقی، مهرداد ضیایی، نیما شاهرخ‌شاهی، ارژنگ امیرفضلی، امیرحسین صدیق، قدرت ا… صالحی، ا…قلی نظری، محسن افشانی، ارسلان قاسمی، علی مسعودی (مشهدی)، امین ایمانی، رضا عزیزی، ایمان صفا، رضا هاشمی، علیرضا بابایی، صادق حدادی، طاها عرب، محمدرضا زاهدی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

در خلاصه داستان «عشق و آتش» آمده: من می‌دونم جای تو، تو قلب من کجاست… ولی… نمی‌دونم… اصلاً جایی تو قلب تو دارم یا نه؟… تو منو قبول کردی فقط به خاطر…؟

دیگر عوامل اصلی این پروژه سینمایی عبارتند از: نویسنده: منصور بَراهیمی، مدیر فیلمبرداری: حسن پویا، انتخاب بازیگران: محمّدرضا شریفی نیا، مشاور حقوقی پروژه: دکتر علی نظری، طرّاح صحنه و لباس: اصغر نژادایمانی، طرّاح چهره‌پردازی: سیدمحسن موسوی، مدیر تولید: بهزاد هاشمی، صدابردار: حسین بشّاش، طرّاح و ترکیب‌ کننده‌ صدا: آرش قاسمی، عکاس: علی نیک‌رفتار، طراح و مجری جلوه های رایانه ای: امیر سحرخیز، جانشین مدیر تولید: حسن حیدرزاده، دستیار اوّل کارگردان و برنامه‌ریز: حامد شریفی‌نیا، مجریان چهره پردازی: آفرین صادقی، مهدی خلج، مالک مالکی، مدیر تدارکات: مهدی روزبهانی، مشاور فرهنگی سرمایه‌گذار: احمد قلیش‌لی، ناظر مالی: منوچهر شمس.

سرپوش
موضوعات: موسیقی فیلم,
[ بازدید : 110 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

پردرآمدترين آهنگسازان تجاري در هاليوود +تصاوير

جمعه 18 خرداد 1397
13:47
امیر

آهنگسازان فيلم كه در زير به معرفي آنها مي پردازيم،‌ نه تنها از چهره هاي معروف عرصه موسيقي هستند بلكه آثار آنها جزء پرفروشترين هاي «آيتيونز» نيز بوده است.

بدون شك آهنگسازان فيلم، كليد اصلي در بناي جو، تنش و حتي معرفي كاراكترها هستند. گروهي كه در ظاهر تأثيري در فيلم ندارند ولي حتما يكي از آيكونهاي اصلي جذب مخاطب و زيباتر شدن فيلمها هستند. افرادي كه نه تنها با شرايط فيلم همراه هستند بلكه اين شرايط را براي مخاطب و با به كارگيري صدا ملموس مي كنند.
آهنگسازان فيلم كه در زير به معرفي آنها مي پردازيم،‌ نه تنها از چهره هاي معروف عرصه موسيقي هستند بلكه آثار آنها جزء پرفروشترين هاي «آيتيونز» نيز بوده است. با اين آهنگسازان تجاري را در اين گزارش آشنا شويد.


«جان ويليامز» 100 ميليون دلار
ويليامز با ثروت 100 ميليون دلاري در رأس اين فهرست قرار دارد. پس از آهنگسازي 6 قسمت فيلم «جنگ ستارگان» در سال 1977 او به عنوان يكي از آهنگسازان مطرح فيلم معرفي شد و انجمن فيلم آمريكا او را بهترين آهنگساز قرن معرفي كرد. موسيقي متن فيلمهاي بزرگي همچون «آرواره ها»،‌ «ويلون زن روي بام»، «مواجه نزديك با نوع سوم»، «سوپرمن»،‌ «اينديانا جونز»، «تنه در خانه»، «فهرست شيندلر»، «پارك ژوراسيك»، «دنياي گمشده» و سه قسمت اول هري پاتر را در كارنامه «ويليامز» مي توان پيدا كرد.

اخبار,اخبار فرهنگی,پردرآمدترين آهنگسازان

«هانس زيمر» 90 ميليون دلار
«زيمر» آلماني تبار پس از همكاري با «استنلي مايرز» در سال 1984 در فيلم «موفقيت بهترين انتقام است» به دنياي موسيقي معرفي شد. او در سال 1988 براي موسيقي فيلم «مرد باراني» نامزد جايزه اسكار شد و در كمتر از 10 سال با موسيقي فيلمهاي «در خدمت خانم ديزي»، «روزهاي تندر»، «تلما و لوئيس» و «شير شاه» به شهرت رسيد. 4 قسمت «دزدان دريايي كارائيب»، سه گانه «بتمن» و «سرآغاز» از فيلمهايي هستند كه نامزدي اسكار را براي زيمر به همراه آورده است.

اخبار,اخبار فرهنگی,پردرآمدترين آهنگسازان

«دني الف من» 75 ميليون دلار
«الفمن» آهنگساز محبوب «تيم برتون» است و تقريبا موسيقي متن تمامي فيلمهاي «برتون» همچون «ادوود»،‌‌ «سوييني تاد»، «بيتل جويس» و «بتمن» را نوشته است. او همكاري نزديكي با «سم ريمي» و «گاس فون سان» هم داشته است. نمونه آن موسيقي فيلمهاي «ويل هانتينگ خوب»، «شير»، «اُز بزرگ و قدرتمند» و «ارتش تاريكي» هستند.

اخبار,اخبار فرهنگی,پردرآمدترين آهنگسازان


«درفت پانك» 70 ميليون دلار
«گاي مانوئل دي هومم كريستو» و «توماس بانگالتر» گروه موسيقي «درفت پانك» را تأسيس كردند. اين گروه در ابتدا با ارائه آلبومهاي موسيقي الكترونيكي به شهرت رسيدند و پس از آن طي قراردادي با ديزني براي تعدادي از فيلمهاي تخيلي اين استوديو آهنگسازي كردند كه نمونه آن فيلم «ميراث ترون» بود. با اين حال گفته مي شود ثروت اصلي اين گروه در نتيجه فروش آلبومهاي موفق موسيقي حاصل شده است.

اخبار,اخبار فرهنگی,پردرآمدترين آهنگسازان

«ترنت رزمر» 55 ميليون دلار
از دهه 90 فعاليت خود را با گروه «ماريلين ميسون» آغاز كرد و پس از مدتي با تكنوازي پيانو آلبوم هاي موسيقي خود را با نام «ناخنهاي 9 اينچي» وارد بازار كرد و تا حدودي توجه تهيه كنندگان را به خود جلب كرد. تا سال 1996 از آهنگساز اول بازيهاي ويدئويي بود ولي در سال 2010 با دعوت «ديويد فينچر» موسيقي متن فيلم معروف «شبكه اجتماعي» را نوشت و موفق شد با كنار زدن «هانس زيمر» اسكار بهترين موسيقي متن را از آن خود كند.


اخبار,اخبار فرهنگی,پردرآمدترين آهنگسازان

اخبار فرهنگی - سینما خبر

بیتوته
موضوعات: موسیقی فیلم,
[ بازدید : 134 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

انتشار تیزر آلبوم موسیقی فیلم "ایستاده در غبار"

سه شنبه 8 خرداد 1397
23:03
امیر

موسیقی ما - تیزر آلبوم موسیقی متن فیلم سینمایی "ایستاده در غبار" به کارگردانی محمدحسین مهدویان و آهنگسازی حبیب خزایی‌فر منتشر شد.

آلبوم موسیقی این فیلم شامل 20 قطعه است که بخش‌هایی از آن‌ها در فیلم شنیده شده است.

با توجه به فضای "ایستاده در غبار"، سعی شده که این قطعات یادآور موسیقی دهه 50 و 60 باشد. همچنین استفاده از آواهای کردی در کنار بخش ارکسترال در قسمت‌هایی از فیلم، یکی دیگر از ویژگی‌های این آلبوم موسیقی است.

آلبوم موسیقی متن فیلم "ایستاده در غبار" نخستین آلبوم حبیب خزایی‌فر است. خزایی‌فر پیش از این علاوه بر ساخت موسیقی مجموعه "آخرین روزهای زمستان"، موسیقی متن فیلم‌های "ماجرای نیمروز" و "لاتاری" را نیز در کارنامه دارد.

تیزر آلبوم موسیقی فیلم سینمایی "ایستاده در غبار" توسط حسین جمشیدی‌گوهری ساخته شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند این آلبوم موسیقی را از کتابفروشی‌ها و فروشگاه‌های معتبر تهیه کنند.

منبع:
هنرآنلاین
موسیقی ما
موضوعات: موسیقی فیلم,
[ بازدید : 93 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

«ثور»، اسطوره‌ای که تخریب شد آهنگساز : پاتریک دویل

يکشنبه 6 خرداد 1397
9:58
امیر

موسیقی ما - پریس تنظیفی: برخلاف موفقیتی که در سال‌های اخیر کمیک‌های مارول درجدول فروش سینماهای آمریکا به دست آورده‌اند‌، این روزها روند توسعهٔ بسیاری از آن‌ها با یک بی‌نظمی وسیع جذابیت خود را از دست داده است. به همین دلیل هم بعد از آن همه این در و آن در زدن‌های پی در پی که به ساخت فیلم‌ها و قهرمان‌های رنگینی مانند «مردآهنی2» ختم شد ، سرانجام مارول توانست به ساخت اثری دست زند که برایش نقد‌های مثبتی نیز همراه داشته باشد.

داستان فیلم «ثور»، به واقع شرح ماجرای زندگی شخصیت افسانه‌ای شاهنشاهی «آسگارد» است در شرایطی که توسط پدرش از آن‌جا به خاطر بی پروایی‌اش تبعید شده است. او که به خواست شاه «اودین» (که نقش او را آنتونی هاپکینز بازی می‌کند)، یکی از فرمانروایان تحت سیطرهٔ قلمرو شاهنشاهی به زمین فرستاده شده است، موضوع مورد علاقهٔ دانشمندان و دولتمردان است، اما دراین میان، ثور تنها زمانی می‌تواند از چکش و قدرت بی‌حد خود استفاده کند که به ماهیت خود پی می‌برد و از آن در راه رفاه دیگران سود می‌جوید.

فیلم «ثور»، همان گونه که انتظار می رفت، به اثری پرفروش بدل شد و نقدهای فراوانی بر آن نوشته شد. در حالی که صحنه‌های روی زمین آن با نقدهای سردی مواجه شد، بخش‌های مربوط به نبرد بین آسگارد و نابکاران، با استقبال بی‌نظیری مواجه شد که البته شاید بخش بزرگی از این موفقیت مدیون نقش پر رنگ «پاتریک دویل» به عنوان آهنگساز این فیلم بوده است آن هم در شرایطی که طرفداران قهرمان‌های پرفروش این‌گونه فیلم‌ها، حق دارند که نسبت به اقدامات استودیوها در این گونه موارد مظنون باشند، به خصوص بعد از آن چه برای «مایکل دانا»، یکی از افسانه‌ای ترین موسیقی‌دانان سمفونی‌ساز، در شرایطی مشابه برای فیلم «هالک» در سال 2003 رخ داد. حتی دویل به شکل وحشتناکی خود را برای ساخت «ثور»، خارج از حلقه آرامش لازم برای ساخت موسیقی فیلم یافت، آن هم هنگامی که دریافت باید به حلقه‌های ریتمیک سازهای زهی و ضرب‌های سنگین طبل‌های صداهای فیلم‌های پرفروش امروزی که توسط «هانس زیمر» از سوی مدیریت استودیو تحمیل می‌شد، تن دهد، که البته این صداها هرگز در واژه نامهٔ موسیقی دویل جایی نداشتند.

دویل که با این‌ گونه از تحمیل موسیقی بیگانه بود، به خوبی توانست سهم خود را در این فیلم پرفروش ادا کند بدون آن‌که به شهرتش به عنوان آهنگساز فیلم‌های درام و رومانس لطمه زند. موسیقی او برای فیلم‌های «فرانکشتاین» و «هری پاتر و ساغر آتش» هنوز به عنوان نمونه‌های مثال‌زدنی آثار او در خاطره‌‌هاست و البته در مرحله بعدی کاری که او برای فیلم‌هایی مانند «اِراگون» و «آخرین لژیون» هر چند به درخشش کارهای قبلی‌اش نیست، اما همچنان جزو آثار درخشان است.

البته در این فیلم نیز امید زیادی وجود داشت که دویل، با وجود فشار استودیو و تهیه‌کننده برای مدرن کردن صدای موسیقی‌اش، سر آخر راهی برای فائق آمدن بر شرایط تحمیلی بیابد، در حالی که عکس العمل علاقه‌مندان و برخی از منتقدان نشانگر آن است که در این مسیر چندان نتوانسته است نظرها را به خود جلب کند.

در واقع، اگرچه، موسیقی «ثور» از آن نوعی از کار در ‌آمد که از کمبود پیوند‌های نامعقول قابل انتظار رنج می‌برد، اما این موسیقی به دلیل همان چه که هست، به شکل بسیار ستودنی‌ای روشنفکرانه از آب درآمده و در اوج خود سرگرم کننده است. بیشتر بخشی که دویل ساخته به شکل آشکارا ساده‌ای، معطوف به این است که متدولوژی «زیمر/ارسی» را در فیلم وارد کند و در برخی جاها آن قدر زیاده‌روی کرده است که می‌توان مدعی شد که او سبک موسیقی‌اش را قربانی آن کرده که نوعی موسیقی برای این گونه فیلم‌ها پدید آورد.

از سوی دیگر، آنچه دویل برای فیلم «ثور» ساخته و ارایه کرده، برخلاف انتظار می‌تواند به شکلی غیر قابل باور به دلیل انعطاف پذیری‌اش برای هماهنگ کردن موسیقی با نیاز‌های فیلم، موردتقدیر قرار گیرد اما علاقه‌مندان موسیقی دویل ممکن است از این که در «ثور»، چندان علایق موسیقیایی دویل آشکار نیست، دل زده باشند، با این وجود باید گفت در میان آن همه گرایش موسیقیایی متفاوت، هنوز به اندازهٔ کافی از سبک دویل باقی مانده که بتوان آن را با گوش تشخیص داد. فیلمی که ازاین نظر شبیه «ثور» است، فیلم «آخرین ایربندر» اثر هوارد است که به شکل خردمندانه‌ای از همان شیوه‌های «ثور» استفاده کرده است. به علاوه دویل کیفیت سمفونیک موسیقی‌اش را تنها برای افزایش منظر موسیقایی فیلم با پوشش‌هایی ترکیبی به کار برده که شبیه نخستین الحان الکترونیک دویل در « مرکب» می‌نماید. همه آن آرایه‌های زهی و طبل نواخت‌هایی که در فیلم‌هایی مانند «ترانسفومرز» و «مرد آهنی»، به گوش می‌رسد، در این اثر با ارکستر کلاسیک اجرا شده است. افراط در صدای‌های فلزی ضربی نیز که در صحنه‌های ریتمیک شنیده می‌شود، بسیار شبیه به موزیک فیلم «آخرین ایربندر» است.

نوای «وُکال»، که گاه و بیگاه در فیلم شنیده می‌شود، نیز یادآور دیگر آثار این آهنگساز از جمله فیلم «تبعید» است. البته باید به یاد داشت در شرایطی که نرم افزارهای تولید موسیقی این روزها بسیاری از افکت‌های شنیداری را که در فیلم‌های تجاری می‌شنویم تولید می‌کنند، غیر ممکن است که از نحوهٔ برخورد دویل برای ارایهٔ صدایی دینامیک از طریق اجرای سمفونیک شگفت‌زده نباشیم.

اگر شما از جمله طرفداران موسیقی فیلم ارکستری سنتی دوره جان ویلیامز باشید، دویل با این اثر خود علاقه شما را جلب کرده است. البته نباید انکار کرد که میزان زیادی از تاثیر موسیقی جابلونسکی در فیلم «ترانسفورمرز» در بخش‌های مربوط به نمایش شاهنشاهی اسگارد در فیلم «ثور» دیده می‌شود، اما دویل از ارکستر سمفونی لندن برای اجرای این موسیقی استفاده کرده است تا بتواند طراوت اجرای زنده را در صدای فیلم وارد کند.

برای برخی از شنوندگان، نتیجه شاید یکسان جلوه کند، اما برای طرفداران دویل، این به معنی آن است که او توانسته با وجود تمام فشارهای استودیو و تهیه کننده، همچنان به شیوه فردی خود وفادار بماند. اگر هنوز این شما را قانع نکرده، البته می‌توان به شیوه استفاده از پیانو اشاره کرد که به شکل غیر قابل باوری در فیلم «ثور» و دیگر اثر دویل در سال 2011 به نام «La Ligne Droite» یکسان است و اثر درخشانی با نام «بذار بره» را به یاد می‌آورد. پیشرفت مضمونی هر دو فیلم، با نام تجاری دویل پیوند خورده و نشان می‌دهد که او می‌تواند ترکیبی از نُت های بی‌شمار را به یک اثر واحد تبدیل کند. البته به هر حال «ثور» از نظر موسیقی اثر منحصر به فرد و مثال زدنی برای آهنگسازش به شمار نمی‌رود و نمی‌تواند چندان احساس یا علاقه‌ای را برانگیزد.

از سوی دیگر پیش تِم‌های آهنگ‌های مورد نظر آهنگساز در این اثر چندان مشخص و واضح نیستند، همچنین بر صداهای «سولو» به اندازهٔ کافی تاکید نشده و از حلقه‌های نشانه‌های ترکیبی نیز در اثر موسیقیایی تنها گویی برای این استفاده شده که بگویند اینجا یک نشانه است!
به این ترتیب بسیاری از شنوندگان ممکن است در اثر دویل اشتباه‌های فاحشی بیابند هر چند با نگاهی عمیق‌تر می‌توان موارد مثبت و امیدوارکننده‌ای نیز در این اثر یافت. در واقع چهار یا پنج تِم در این اثر استفاده شده است که هر یک چندین بار تکرار شده‌اند. و اگر دویل از قضاوت در مورد اثرش مکدر است، در واقع به دلیل آن کارهایی است که برای ارایه تکرارهای نخستین تم‌ها انجام داده است. هویت ارایه شده در موسیقی «ثور» در نهاد خود خوب و کامل است اما در کل اثر دچار تکرارهای بی‌انجام شده است و به این ترتیب نمی‌تواند چندان تاثیر شگفتی بر مخاطبان موسیقی دویل بگذارد.

در یک کلام «ثور» را می‌توان نمونه‌ای از تخریب یک موسیقی‌دان خوب به دست استودیو های فیلمسازی به شمار آورد در حالی که آهنگساز تمام تلاش خود را کرده است تا با فراهم کردن شرایط لازم، اثری در خور اعتنا خلق کند که استفاده از ارکستر لندن برای اجرای اثر نشانهٔ همین امر است.

موسیقی ما
موضوعات: موسیقی فیلم,
[ بازدید : 144 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

خواننده‌ آهنگ فیلم جدید جیمز باند مشخص شد

دوشنبه 31 ارديبهشت 1397
18:46
امیر

بالاخره و پس از شایعات فراوان مشخص شد که سم اسمیت، خواننده‌ بسیار معروف بریتانیایی، آهنگ جدید فیلم جیمز باند را که نام آن اسپکتر است، اجرا خواهد کرد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

دیروز و در خبری اعلام شد که سم اسمیت، خواننده پاپ انگلیسی‌، اجرای آهنگ اصلی‌ فیلم ۲۴ ام جیمز باند به نام اسپکتر را بر عهده خواهد داشت. آهنگ که نامش «نوشته‌های بر روی دیوار» است، توسط کپیتال رکوردز پخش خواهد شد و از تاریخ ۲۵ سپتامبر (۳ مهر)، برای دانلود و استریم برای علاقمندان در دسترس قرار خواهد گرفت.

آهنگ توسط اسمیت و جیمی نیپس نوشته شده است. این اجرا برای سم اسمیت موفقیت بسیار عظیمی به حساب می‌آید زیرا از معروفیت او فقط یک سال می‌گذرد. نام وی در سال ۲۰۱۴ با آلبوم «در ساعت تنهایی‌» بر سر زبان‌ها افتاد. این آلبوم توانست به صدر پرفروش‌ترین آلبوم‌های سال انگلستان برسد و در ایالات متحده نیز توانست جایگاه دوم پرفروش‌ترین آلبوم را تصاحب کند.

سم اسمیت، اولین خواننده مرد تکی‌ بریتانیایی است که از سال ۱۹۶۵ اجرای آهنگ اصلی‌ یکی‌ از فیلم‌های جیمز باند را بر عهده می‌گیرد. پیش از این، تام جونز در سال ۱۹۶۵ و برای فیلم تاندربولت، آخرین هنرمند بریتانیایی بود که به صورت تکی‌ اجرای آهنگ یکی‌ از فیلم‌های جیمز باند را بر عهده داشت (پاول مک‌کارتنی آهنگ Live and Let Die را همراه با گروه خود Wings اجرا کرده بود و کریس کورنل نیز اصالتا بریتانیایی نیست).

مایکل جی. ویلسون و باربارا بروکلی، تهیه کنندگان اسپکتر در بیانیه‌ای که امروز توسط سونی منتشر شد در این‌باره گفتند:

سم و جیمی یکی‌ از الهام بخش‌ترین آهنگ‌ها را برای فیلم اسپکتر نوشته‌اند و سم با صدای خارق‌العاده خودش، اجرایی از آهنگ «نوشته‌های روی دیوار» داشته است که این آهنگ را مسلما به یکی‌ از بیاد ماندنی‌ترین آهنگ‌های مجموعه فیلم‌های جیمز باند تبدیل خواهد کرد.

خود اسمیت نیز در این‌باره گفت:

این آهنگ یکی‌ از نقاط عطف دوران کاری من است. من از اعلام این خبر که اجرای آهنگ فیلم جدید باند بر عهده من است، بسیار مفتخر هستم. من خیلی‌ از این موضوع که توانستم عضو کوچکی از این میراث کاریزماتیک انگلیسی‌ باشم، هیجان زده هستم. نام من در کنار نام بسیاری از الگوهای من که قبلا وظیفه اجرای آهنگ برای مجموعه فیلم‌های باند را داشته‌اند، قرار می‌گیرد. من امیدوارم که تمامی شما همان‌قدر که من از ساخت این آهنگ لذت بردم، از شنیدن آن‌ لذت ببرید.

اجرای آهنگ فیلم قبلی‌ جیمز باند، سقوط آسمان، بر عهده آدل بود که برای وی دو جایزه اسکار و گلدن گلوب در رشته بهترین آهنگ را به ارمغان آورد. همچنین آهنگ سقوط آسمان موفق به دریافت گرمی در رشته بهترین آهنگ نوشته شده برای رسانه تصویری و جایزه بریت در رشته بهترین آهنگ تکی‌ سال شد.

فیلم اسپکتر بار دیگر توسط سم مندز کارگردانی می‌شود. در این فیلم، جیمز باند (با بازی دنیل کریگ) طی‌ یک پیغام مرموز، مجبور می‌شود که عازم مکزیکو سیتی و رم شود و در آنجا با لوسیا سیارا (مونیکا بلوچی) آشنا می‌شود. وی در ادامه به وجود سازمانی با اهداف شیطانی به نام SPECTRE پی‌ می‌برد و تلاش خود را برای از بین بردن این سازمان آغاز می‌کند. در هنگامی که باند مشغول پیدا کردن راهی‌ برای از بین بردن این سازمان شیطانی است، وی پی‌ به ارتباط خود با رئیس این سازمان با بازی کریستف والتز می‌برد.

اسپکتر برای اکران در تاریخ ۲۶ اکتبر (۴ آبان) در انگلستان و ۶ نوامبر (۱۵ آبان) در آمریکا برنامه ریزی شده است.

شما می‌توانید در زومجی جدیدترین تریلر این فیلم را مشاهده کنید. چندی پیش نیز پوستری از این فیلم با حال‌ هوای فیلم‌های کلاسیک مجموعه جیمز باند منتشر شد که دیدن آن برای طرفداران این جاسوس معروف انگلیسی خالی‌ از لطف نیست.

منبع: Coming Soon

زومجی


موضوعات: موسیقی فیلم,
[ بازدید : 112 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ابراهیم حاتمی‌کیا: موسیقی کارن همایونفر تنها بخش فیلم است که در برابرش تسلیم می‌شوم

شنبه 29 ارديبهشت 1397
14:58
امیر

موسیقی ما - مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی متن فیلم سینمایی «به وقت شام» ساخته کارن همایونفر، دوشنبه 17 اردیبهشت‌ماه با حضور ابراهیم حاتمی‌کیا، هادی حجازی‌فر، جوزف سلامه و این آهنگساز در اکران عمومی این فیلم در پردیس سینمایی کورش برگزار شد.

در ابتدای مراسم بعد از به نمایش درآمدن ویدیویی از مراحل ساخت موسیقی متن فیلم سینمایی «به وقت شام»، کارن همایونفر درباره آن گفت: «من آلبوم‌های مختلفی کار کرده‌ام و معمولاً برای آن‌ها رونمایی نمی‌گیرم. اما چیزی که برای من جذاب است، رونمایی از این آلبوم در حضور مخاطبان فیلم است. کنار ابراهیم حاتمی‌کیا ایستادن خودش یک افتخار است. من این حرف را روی صحنه جشنواره فجر هم گفتم و همه جا این را خواهم گفت. نفس گرم شما مردم وقتی با این فیلم همراه شد، برای من جای افتخار دارد. فکر می‌کنم این آلبوم هم از این به بعد توسط رادیو و تلویزیون به نمایش درآید، مثل موسیقی فیلم «بادیگارد.»

همایونفر در آخر هم با اشاره به این موضوع که این موسیقی را با روح و قلبش تولید کرده گفت: «من بیش از 100 اثر ساخته‌ام که هیچ کدام سخت‌تر از ساخت موسیقی «به وقت شام» نبود.»

ابراهیم حاتمی‌کیا نیز در این مراسم گفت: «من به تمام بخش‌های فیلم مسلطم اما تنها جایی که تسلیم می‌شوم، موسیقی کارن همایون‌فر است. من فیلمساز سختگیری هستم و هر موسیقی را نمی‌پسندم، ولی وقتی آهنگ کارن همایونفر را شنیدم گفتم آن اتفاقی که می‌خواستیم، افتاد.»

هادی حجازی‌فر هم گفت: «وقتی موسیقی کارن همایون‌فر را می‌شنوم باورم نمی‌شود که در فیلمی ایفای نقش کرده‌ام که چنین آهنگی در اختیار دارد.»

در پایان مراسم حضار برای شادی روح ناصر چشم‌آذر یک دقیقه ایستادند و این استاد موسیقی را تشویق کردند و سپس آلبوم موسیقی فیلم سینمایی «به وقت شام» در کنار مردم رونمایی شد.
منبع:
موسیقی ما

موضوعات: موسیقی فیلم,
[ بازدید : 101 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دانلود موسیقی فیلم و بازی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]