«سیکاریو» نیامده تحسین برانگیز شد

سه شنبه 12 تير 1397
21:21
امیر

سینماپرس: کمتر از دو هفته مانده به آغاز اکران بین المللی فیلم سینمایی «سیکاریو: روز سرباز» (Sicario: Day of the Soldado)، نمایش این اثر برای منتقدان، بازخوردهای مثبتی به دنبال داشته است.

به گزارش سینماپرس به نقل از ایندیپندنت، «سیکاریو: روز سرباز» در شرایطی برای منتقدان و نمایندگان رسانه‌های مهم آمریکایی به نمایش درآمد که استفانو سولیما، فیلمساز ایتالیایی خالق سریال محبوب «گومورا» روی صندلی کارگردانی جانشین دنی ویلنوو شده است. ضمن اینکه تیلر شرایدن همچنان در مقام نویسنده فیلمنامه در پروژه حضور دارد و کارشناسان دلیل اصلی موفقیت نسخه تازه را همین امر می‌دانند.

جاش برولین و بنیسیو دل‌تورو بار دیگر در نقش‌های خود ظاهر شده‌اند و البته دیگر خبری از امیلی بلانت در نقش اصلی نیست. در عوض، کاترین کینیر و متیو موداین به جمع بازیگران پیوسته‌اند تا ادامه تریلر نفسگیر ویلنوو را روایت کنند. داستان «روز سرباز» درست از لحظه پایان یافتن «سیکاریو» آغاز می‌شود و ماجراهای یک مامور خودسر سازمان سیا را به تصویر می‌کشد که همراه دوستان خود جنگی تازه علیه کارتل‌های مواد مخدر مرز مکزیک راه می‌اندازد.

منتقدانی که موفق به دیدن «روز سرباز» شدند، آن را با صفت‌هایی و عبارت‌هایی چون «خارق‌العاده»، «شگفت‌انگیز»، «فیلمنامه بسیار قوی»، «نه به قدرت فیلم اول اما درخشان و آتشین»، «واقعا تماشایی و نفسگیر»، «بازی‌های درخشان و تماشایی بازیگران»، «بسیار خوب با فیلمنامه‌ای عالی»، «متقاعدکننده» و... توصیف کردند. ضمن اینکه به نظر می‌رسد موفقیت در گیشه می‌تواند زمینه ساخته شدن قسمت سوم سه‌گانه «سیکاریو» را هم تضمین کند.

نسخه اصلی سال ۲۰۱۵ با بودجه ۳۰ میلیون دلاری ساخته شد و علاوه بر فروش ۸۵ میلیون دلاری در گیشه، نامزد دریافت سه جایزه از هشتاد و هشتمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار از جمله بهترین فیلمبرداری و بهترین موسیقی متن بود. پس از آنکه ویلنوو درگیر تولید «بلید رانر ۲۰۴۹» شد، سولیما کار تولید «روز سرباز» را آغاز و آن را برای اکران در ۲۹ ژوئن ۲۰۱۸ (جمعه دو هفته دیگر) آماده کرد.

سینماپرس
موضوعات: اخبار موسیقی,
[ بازدید : 108 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

هانس زیمر با جایزه استاینر تجلیل می‌شود

يکشنبه 3 تير 1397
22:32
امیر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، در مراسم سالانه جشن «هالیوود در وین» با اهدای جایزه استاینر از یک عمر خدمات هانس زیمر آهنگساز قدردانی می‌شود.

این آهنگساز این جایزه را در مراسمی که ۱۹ اکتبر در جشن کنسرت «هالیوود در وین» در پایتخت اتریش برگزار می‌شود، دریافت می‌کند.

در بیان دلایل اهدای این جایزه گفته شده هانس زیمر رابطه‌ای تنگاتنگ با وین داشته است. وی که آهنگساز پروژه‌هایی چون «تاج»، «سیاره آبی ۲» و «دوزخ» بوده همه آنها را در استودیوهای وین ساخته و ضبط کرده است.

زیمر ۱۱ بار نامزدی اسکار را کسب کرده که جدیدترینش برای فیلم «دانکرک» ساخته کریستوفر نولان بوده است. او جایزه اسکار را برای بهترین موسیقی متن فیلم اوریجینال در سال ۱۹۹۴ برای «لایون کینک» یا «شیر شاه» دریافت کرد. وی ۳ بار جایزه گرمی برده و ۲ جایزه گلدن گلوب در کارنامه‌اش دارد.

امسال دهمین سال اهدای جایزه استاینر است که به یاد مکس استاینر برای دستاوردهای یک آهنگساز در زمینه موسیقی فیلم اهدا می‌شود. استاینر آهنگساز اتریشی برنده جایزه اسکار، سازنده موسیقی فیلم‌های کلاسیکی چون «کینگ کونگ»، «برباد رفته» و «کازابلانکا» بود.

دنی الفمن، آلکساندر دسپلت، جیمز نیوتان‌هاوارد، رندی نیومن، جیمز هورنر، لالو شیفرین، الن سیلوستری، هاوارد شور و جان بری برندگان پیشین این جایزه هستند.

در مراسم اهدای جایزه به زیمر، ارکستر وین چندین آهنگ فیلم وی را اجرا می‌کند که «کد داوینچی»، «سرآغاز»، «گلادیاتور»، «دزدان کاراییب»، «تعطیلات» و «پرل هاربر» از جمله آنها است. گفته شده اعضای حاضر در این ارکستر به انتخاب خود زیمر تعیین می‌شوند.

این رویداد در بیش از ۳۵ کشور به صورت مستقیم روی آنتن تلویزیون می‌رود.

مهر نیوز
موضوعات: اخبار موسیقی,
[ بازدید : 98 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

آهنگساز نامزد دریافت اسکار فوت کرد

چهارشنبه 26 ارديبهشت 1397
15:28
امیر

آهنگساز نامزد اسکار، جان موریس (John Morris) در سن ۹۱ درگذشت‌. طبق گفته‌ی دختر موریس، برانون موریس (Bronwen Morris)، پدرش در خانه‌اش در Red Hook در نیویورک بدلیل عفونت دستگاه تنفسی فوت کرد. با سینماگیمفا همراه باشید.

این آهنگساز که در بخش بهترین آهنگ فیلم Blazing Saddles و همچنین بهترین آهنگسازی فیلم The Elephant Man نامزد دریافت اسکار شد، در طول حرفه کاری‌اش چندین جایزه گرفت. از او در جایزه امی سال ۱۹۷۹ بخاطر آهنگ‌سازی برنامه کودکان شبکه NBC، یعنی Special Treat یاد شد و چندین جایزه‌ی ASCAP برای آهنگ فیلم Coach دریافت کرد. موریس بیشتر بخاطر ارتباطش با مل بروکس (Mel Brooks) و جن وایلدر (Gene Wilder) مشهور شد که بخاطر خیلی از کمدی‌های کلاسیک‌شان از جمله Young Frankenstein و Spaceballs نمره بالایی گرفت.

فوت موریس را روزنامه The New York Times اعلام کرد. علاوه بر دخترش، وی پنج نوه و دو نتیجه دارد. پسر موریس، ایوان، سال ۲۰۱۴ فوت شد. او مردی به شدت خجالتی بود که بخاطر شلوغی نواختن پیانو در کنسرت را نپذیرفت و ترجیح داد بعنوان آهنگساز برای خواننده‌ها پیانو بنوازد و وقتی آهنگسازی نمی‌کرد، بعنوان مدیر و رهبر رقص در Broadway کار می‌کرد. مل بروکس (Mel Brooks) بعنوان اولین دست راست احساسی‌اش توصیف کرد و آن‌ها اولین بار روی دو قطعه موسیقی کوتاه Broadway یعنی Shinbone Alley سال ۱۹۵۷ و All-American سال ۱۹۶۲ کار کردند. وقتی بروکس شروع به فیلم‌سازی کرد، از دوست قدیمی‌اش، موریس خواست تا آهنگسازی اولین فیلمش، The Producers، را برعهده بگیرد.

این باعث شد مسیر جدید کاری برای موریس آغاز شود که به آهنگسازی برای هر فیلم بروکس ادامه داد. به دنبال همکاری جن وایلدر و بروکس در فیلم Young Frankenstein، موریس آهنگ خیلی از فیلم‌های وایلدر از جمله The Adventure of Sherlock Holmes’ Smarter Brother و The Woman In Red را ساخت. از موریس نیز بخاطر کارش در بخش آهنگسازی فیلم‌های کلاسیک مانند Clue و Dirty Dancing یاد می‌شود.

منبع: screenrant

گیمفا
موضوعات: اخبار موسیقی,
[ بازدید : 90 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

Spotify برای پلی‌استیشن هم موسیقی می‌نوازد

سه شنبه 18 ارديبهشت 1397
18:26
امیر

سرویس استریم موسیقی اسپاتی‌فای حتی برای خیلی از علاقه‌مندان به موسیقی در ایران آشنا است و از آن در گ

سرویس استریم موسیقی اسپاتی‌فای حتی برای خیلی از علاقه‌مندان به موسیقی در ایران آشنا است و از آن در گوشی‌های هوشمند یا رایانه‌های شخصی استفاده می‌کنند. حال این سرویس محبوب قرار است راه خود را به کنسول‌های خانگی سونی باز کند تا از این پس کاربران هنگام بازی هم بتوانند از شنیدن موسیقی لذت ببرند. با زومجی همراه باشید. سرویس اسپاتی‌فای به صورت انحصاری به بخشی از پلتفرم پلی‌استیشن موزیک اضافه می‌شود و جای سرویس موزیک آنلیمیتد(Music Unlimited) را می‌گیرد. سرویس Music Unlimited در تاریخ ۲۸ مارچ (۸ فروردین ۱۳۹۴) به طور کامل در ۱۹ کشور دنیا از کار خواهد افتاد و کسانی که حساب کاربری فعال دارند از ۲۸ فوریه (۹اسفند ۱۳۹۳) به مدت یک ماه اشتراک رایگان دریافت می‌کنند. همزمان با پایان کار سرویس Music Unlimited، در بخش پلی‌استیشن موزیک، کاربران شاهد سرویس استریم اسپاتی‌فای خواهند بود که دو حساب کاربری رایگان و ویژه (Premium) در خود دارد. حق اشتراک ماهیانه‌ی این سرویس ۹.۹۹ پوند در بریتانیا خواهد بود. این سرویس علاوه بر کنسول‌های خانگی پلی‌استیشن 3 و پلی‌استیشن 4، روی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌‌های اکسپریا سونی هم قابل استفاده خواهد بود. از نکات جالب استفاده از این سرویس، امکان پخش موسیقی هنگام اجرای بازی است که مورد علاقه‌ی طرفداران موسیقی و بازی قرار خواهد گرفت. فرد داتون از سونی در بلاگ رسمی پلی‌استیشن اعلام کرد که کاربران پلی‌استیشن نیازی به خرید اشتراک ماهانه هم نخواهند داشت و فقط نسخه‌ی رایگان اسپاتی‌فای دارای بنرها و بخش‌های تبلیغاتی خواهد بود. سرویس استریم موسیقی اسپاتی‌فای دارای بیش از ۳۰ میلیون قطعه موسیقی و ۱.۳ میلیارد لیست پخش متنوع است که آن را تبدیل به یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین سرویس‌های استریم موسیقی کرده است. سونی هنوز به طور رسمی از بخش پلی‌استیشن موزیک رونمایی نکرده اما انتظار می‌رود در ماه مارچ خبرهایی از آن منتشر شود. منبع: PlayStation Blog

زومجی
موضوعات: اخبار موسیقی,
[ بازدید : 79 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

موسیقی موتزارت می‌تواند از تشنج جلوگیری کند

جمعه 14 ارديبهشت 1397
20:50
امیر

سال‌هاست که دانشمندان ادعا می‌کند گوش دادن به موسیقی موتزارت می‌تواند شما (و فرزنداتان) را باهوش‌تر کند. فواید گوش دادن به موتزارت پایان ندارد و اکنون هم گروهی از محققان به یافته‌هایی رسیده‌اند که مهر تاییدی بر مزایای موسیقی این نابغه‌ی کلاسیک می‌زند.

یافته‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد که موسیقی می‌تواند از بروز صرع در بیمارانی که به آن دچار هستند جلوگیری کنند.

براساس یافته‌های محققان دانشگاه ایالت اوهایو، افرادی که به صرع دچار هستند در مقایسه با افرادی که این بیماری را ندارند، واکنش‌های عصبی متفاوتی به انواع خاصی از موسیقی دارند (موسیقی موتزارت و جان کولتران). درواقع، نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که واکنش‌های متناسب و همگام این بیماران با موسیقی می‌تواند از “بروز تشنج‌های ناتوان‌کننده‌ای که با صرع همراه هستند، پیشگیری کند.” چنین یافته‌ای آشکار می‌کند که پتناسیل‌ها و راه‌های بسیاری برای درمان این اختلال وجود دارد.

new-music-friday-feat-640x0

دکتر کریستین کاریتون، نویسنده‌‌ی اصلی این تحقیق، هنگام توضیح نتایج به BBC گفت: “۸۰ درصد از افراد که به صرع دچار هستند، نوع قشر گیجگاهی صرع را دارند؛ بدین معنی که تشنج آنها از قشر گیجگاهی مغز ( لوب تمپورال) ناشی می‌شود.” او اضافه کرد که “قشر شنوایی مغز که به شنیدن و صدا و گوش دادن به موسیقی مربوط می‌شود، در همین قشر گیجگاهی مغز قرار دارد.
کاریتون و تیمش پی بردند که بیماران صرعی “هنگام گوش دادن به موسیقی به میزان قابل توجهی سطح بیشتری از فعالیت‌ امواج مغزی را نشان دادند.” و از آن مهم‌تر، “فعالیت امواج مغزی در افراد مبتلا به صرع با موسیقی هماهنگ و همگام بود،” بنابراین، موسیقی این پتانسیل را دارد که از همان ابتدا از بروز تشنج جلوگیری کند یا این که هنگام یک تشنج به تسکین آن کمک کند.
با وجود اینکه تیم محققان دانشگاه اوهایو روی تعداد زیادی از افراد آزمایش نکرند (از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ میلادی تعداد ۲۱ بیمار برای این مطالعه تحت نظر قرار گرفتند) اما نتایج آنها نویدبخش هستند. کاریتون گفت: “ما فکر می‌کنیم موسیقی می‌تواند بسیار موثر باشد. در تحقیق ما، هیچ‌کس هنگام گوش دادن به موسیقی تشنج نکرد.”
به‌نظر می‌رسد اکثریت موافق هستند که به‌کارگیری موسیقی می‌تواند راه موثری در درمان تشنج باشد. پروفسور «مارک کوک»، رییس بنیاد صرع ویکتوریا در کشور استرالیا، در مصاحبه‌ای با شبکه‌ی ABC News گفت: “بیشتر شواهدی که تاکنون جمع‌آوری کرده‌اند به این احتمال مربوط است که تغییر در نحوه‌ی عملکرد امواج مغزی می‌تواند بر تشنج تاثیر داشته باشد. این یافته قطعا دلیلی خوب و کافی است برای اینکه بیشتر در این زمینه تحقیق کنیم.”
از سوی دیگر، در موازات همین یافته‌ها، گروه دیگری از محققان دانشگاه «برونل» (Brunel)، به سرپرستی «کاترین میدز» (Catherine Meads)، در مطالعات خود روی ۷۰۰۰ بیمار پی بردند که گوش دادن به موسیقی قبل، هنگام و بعد از عمل جراحی می‌تواند نیاز به مسکن‌ها را کاهش دهد. نتایج این تحقیق که در مجله‌ی Lancet منتشر شد، نشان داد که آن دسته از بیمارانی که به موسیقی مورد علاقه‌ی خود گوش می‌دادند، پس از عمل جراحی به میزان قابل توجهی آرام‌تر بودند و رضایت بیشتری ابزار کردند. همچنین، آنها به داروی مسکن کمتری احتیاج داشتند و در مقایسه با گروه دیگر درد کمتری را گزارش دادند.

200803240044_24209

این مدارک جدید هم تایید می‌کنند که موسیقی تنها جنبه‌ی زیبایی‌شناختی ندارد و کاربردهای مفیدی هم دارد. کوک به عنوان یک پروفسور اشاره کرد که “پروسه‌ی درمانی‌ای که داروها و عمل جراحی در آن هیچ نقشی ندارند، روشی که ساده و امن است مثل موسیقی، چیز خوبی برای بیماران محسوب می‌شود.”

منبع: Digital Trends

digikala
موضوعات: اخبار موسیقی,
[ بازدید : 82 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دانلود موسیقی فیلم و بازی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]