دلیل جدایی کوجیما از کونامی از زبان آهنگساز سه قسمت اول Metal Gear

شنبه 22 ارديبهشت 1397
23:58
امیر

۹۱ روز از زمانی‌ که بازی Silent Hills لغو شد می‌گذرد و کوجیما در حال پایان دادن همکاری خود با کونامی است و ما کماکان نمی‌دانیم که دلیل این تصمیمات چه بوده است. اخیرا شایعاتی در پادکست کُدک مطرح شد که دلیل این جدایی را تا حدودی توضیح داد.

یکی‌ از مجریان پادکست کدک به نام دیلی ادعا می‌کند که در مصاحبه‌ایی که با آهنگساز قدیم سری Metal Gear, ریکا موراناکا، انجام شده حضور داشته. بنابر گفته‌ی موراناکا دلیل اختلافات کوجیما و کونامی این بوده است که کوجیما پولی‌ از سود حاصل از فروش بازی Metal Gear دریافت نمی‌کرده و به جای آن‌ حقوق ثابتی را بدون توجه به موفقیت و یا عدم موفقیت بازی دریافت می‌کرده است. این مساله به علاوه بودجه ساخت بسیار بالای بازی دلیل اصلی‌ این قطع همکاری بوده است.

البته لازم به ذکر است که تمام حرف‌های گفته شده در حد شایعه است و هیچ منبع موثقی برای تأیید این سخنان وجود ندارد زیرا این سخنان به صورت مستقیم از زبان موراناکا شنیده نشده است.

رونوشت قسمتی‌ از پادکست که مربوط به این جریان است را در زیر می‌توانید بخوانید:

دلیل اصلی‌ قطع این همکاری بنا به گفته موراناکا این بود که کوجیما یک حقوق ثابتی دریافت می‌کرد و هیچ سودی از فروش بازی عایدش نمی‌شد. بدون در نظر گرفتن این واقعیت که چه سرنوشتی در انتظار بازی خواهد بود او مقدار مشخصی‌ پول دریافت می‌کرد و در ضمن برای ساخت بازی کوجیما در حال خرج کردن مقدار بسیار زیادی پول بود و بارها پروژه را عقب انداخته بود. دلیل اینکار وی هم این بود که کوجیما می‌خواست ویژگی‌های جدیدی به بازی بیافزاید و مطمئن شود که بازی به بزرگ‌ترین و بهترین چیزی که می‌تواند تبدیل شود. کونامی از این قضیه ناراحت بود زیرا عقب انداختن انتشار بازی تأثیری بر روی کوجیما نداشت. او در حال خرج کردن بودجه بازی بود و مرتب در حال بروز رسانی کردن و بهینه‌تر کردن موتور فاکس بود و پس از تمام این اقدامات باز هم بازی را به تأخیر انداخت زیرا به عقیده وی موتور فاکس هنوز آماده نشده بود و کونامی اصلا از این موضوع خوشحال نبود چون او به هیچوجه از سود فروش بازی سهمی عایدش نمی‌شد.

در نظر موراناکا، کوجیما یک بازی‌ساز فوق‌العاده‌ است و به احتمال بسیار زیاد بهترین بازی‌ساز نسل خودش است اما او ذهن تجاری قوی‌ای که کونامی از وی انتظار داشت را ندارد. به طور مثال، بجای اینکه او در هزینه تولید بازی با کمتر کردن رزولوشن شاخ و برگ درختان صرفه‌جویی‌ کند، او می‌خواست همه‌چیز به بهترین شکل ممکن به نظر برسد. موراناکا می‌گوید پول ساخت ۳۰ تا ۴۰ اهنگ به وی پرداخت شده بود اما هیچکدام از آنها در نسخه نهایی بازی وجود نداشتند. کوجیما چندین بار به وی گفت که آهنگ دیگری بسازد زیرا کوجیما تا راضی‌ نشود دست بردار نخواهد بود و کوجیما به خوبی‌ می‌داند که مردم دوست دارند چه چیزی را در بازی بشنوند.

موراناکا به طور مستقیم با کوجیما کار کرده بود. وی که در قسمت پنجم این بازی حضور ندارد می‌گوید که Metal Gear Solid V از نظر موسیقی ضربه می‌خورد زیرا وی وظیفه آهنگ سازی آنرا بر عهده ندارد زیرا کونامی نمی‌توانست حقوق موراناکا را تامین کند. کونامی به جای اینکه به وی پول بدهد تا او بتواند یک تیم قوی جمع کند و به کار ساخت موسیقی برای بازی بپردازند، کار جمع کردن تیم را بدون استفاده از موراناکا انجام داد.

با توجه به این سخنان ما می‌توانیم به دو حالت به این مساله نگاه کنیم. حالت اول این است که کونامی نمی‌خواست به کوجیما بودجه‌ای بدهد که او بتواند بهترین چیزی که می‌تواند را بسازد بخاطر اینکه برای کونامی اینکار بسیار از لحاظ مالی‌ سنگین بود و همانطور که می‌دانید کونامی در حال حاضر اصلا در شرایط مالی‌ خوبی‌ قرار ندارد و سرمایه‌گذاری بسیار زیاد بر روی Metal Gear Solid V برای آنها یک ریسک بزرگ محسوب می‌شد.

حالت دوم نگاه کردن به این موضوع این است که کوجیما در حال خرج کردن بودجه بازی بر روی امکاناتی بود که به نظر کونامی اصلا مهم نبودند و به تعویق انداختن بازی نیز کونامی را مجبور می‌کرد که به وی برای مدت بیشتری حقوق بدهند.

در جدیدترین پرده از مشکلات پیش آمده بین کوجیما و کونامی، نام کوجیما از روی عکس رسمی بازی Metal Gear Solid V توسط حذف شده بود.

منبع: Destructoid

زومجی
موضوعات: موسیقی بازی,
[ بازدید : 106 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دانلود موسیقی فیلم و بازی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]